VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 20 juni 2009

Midsommardagen


Friends Comments

Spicecomments.com - Friends Comments



Jag har kollat smhi.se och i min lilla stad där jag bor ska det inte komma regn mer under de dagars om finns i deras prognos och det är fram till torsdag. Det är väl ok, eller? Syrran är i Vimmerby på Astrid Lindgrens värld i dag och i morgon och där ska det regna både idag och i morgon, trist.

Då har jag tjänat en massa pengar inatt när jag jobbade. Det gick bra och det känns som om jag har sovit gott för kroppen känns rätt bra. Vi ska gå ut och äta ikväll på restaurang för att fira 5-årig bröllopsdag + makens födelsedag. Dessa dagar har varit men vi går ut och äter gott ikväll istället. Jag orkade inte gå när de dagarna var för jag var så inne i mitt pluggande då så jag sköt fram det.

När detta inlägget är klart ska jag gå och göra mig en kopp te och plocka fram skrivboken för att skriva några sidor på boken. Det är så häftigt att få sätta sid i tystnaden hemma och bara skriva sida efter sida. I nästa vecka ska jag skriva in dessa scenerna på datorn och vidareutveckla dem ännu mer. Då får vi se hur många sidor jag fått fram. Jag är fylld av tacksamhet över mitt sätt att skriva, att det går så lätt och att jag verkligen älskar det jag gör.

Ha en underbar dag

Cattis

3 kommentarer:

justidag-pappa sa...

Hejsan o tack för att du tittade in.
Ja mina sista år har inte vart trevliga, o tyvär kan jag inte se slutet.
Det är så sjukt.

Skriva en bok, häftigt vilken utmaning.
Men det är som mitt bloggande som jag gör för min egen skull, att skriva av mig fruteration o ilska.

Hoppas du får en fortsatt trevlig helg.

Unknown sa...

Du skriver på du... visst är det härligt när man är inne i ett flow..just nu är det stopp här hos mig, inget som flyter på vad det gäller skrivandet...håller ju också på med en bok...men så är det väl...ibland tryter fantasin.

Anonym sa...

Åh, grattis på bröllopsdagen! =)

Kul att du skriver på boken, hoppas det går bra och att det blir många sidor.

kram!