VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 25 juni 2009

Köket ska bli snyggare idag

Just nu håller kökskillarna på och kollar läget och diskuterar med min make om vad och hur det sista ska göras. Det viktigaste för mig är nästan handtagen, men det frågade en av killarna varför inte maken satt upp. Då undrar ju lilla jag om de kommer på plats idag, jag vågar inte fråga när jag vet hur mycket annat jobb de har att göra idag. När dagen är slut vet jag svaret på det. Fortsatt silvertejp eller de fina handtagen?

Jag ska nu ut med hundarna och sedan städa och plocka lite i huset. Jag ska fåbesök av en ny vän som mailade mig angående mitt sockerberoende och hux flux så ska vi nu träffas efter en veckas mailande. Livet är bra häftigt, tycker jag. Hon har en liten dotter så jag ska låna syrrans Alexander så kan de leka medan vi vuxna pratar mat och livets allvar.

Jag var och gympade igår och det kändes skönt. Det ska nog gå att springa 5 km nästa fredag.

Igår fyndade jag ordentligt. Jag köpte tre par shorts för 150kr. Då gillar jag att handla när jag kan göra sådana fynd, annars är jag fröken snål. Så idag är jag sommarfin i linne och nya shorts.

Nu ska vi ut på vår morgonpromenad, ha en bra dag.

Cattis

Inga kommentarer: