VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 23 augusti 2009


Sunday Comments

Spicecomments.com - Sunday Comments


Igår kväll var vi på kräftskiva och vi hade otroligt roligt, men jag tycker ändå att det är jobbigt att gå på fest och se drickandet när jag är nykter själv. Jag tycker otroligt mycket om att umgås med människor, men gillar inte längre de stora festerna med mycket sprit. Det beror mycket på att jag mår dåligt när jag ser barn på fester som inte gillar de onyktra vuxna. När jag vet hur jag mår som vuxen med den uppväxten jag varit med om blir jag ledsen för de barn jag ser sominte gillar det de får uppleva. Gårdagens fest var en liten fest och mina känslor var inte lika tunga inombords som de hade varit om det hade varit en stor fest så det kändes otroligt roligt att få sitta där med dessa roliga människor somvar med.

Idag sitter jag vid datorn med min kopp te som vanligt, men jag har datorn nere framför tvn och Dr Phil . Jag är ett stort fan av honom och gillar hans program mycket. Jag har inte tittat på tv på mycket länge så jag tycker denna morgon är otroligt mysig.

Idag blir det lite arbete och sedan mys i solen med mitt nya intresse att virka. Eftersom jag inte får någon semester ligger jag i min solsäng så fort jag bara kan och jag njuuuuter av det.

Ha en härlig söndag

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig förstått vitsen med att ta med barnen dit det serveras sprit... Fest har man utan dom...

Får hoppas solen skiner på dig idag oxå, så du kan sitta ute i din fina stol!!!

Ha en fin söndag!!!
Kramen Chrissie

Cattis sa...

Chrissie: När jag hade mina barn små diskuterade jag och flickornas pappa det ofta. Jag tyckte de skulle med på fest han tyckte att de skulle vara hemma.

idag när jag ser hur jag blivit pga min barndom och alla upplevelser jag haft blir jag ledsen när jag ser alla barn på dessa fester.

Min största lycka är att få ge mina barn en nykter mamma.

Solsängen har haft mig i flera timmar, hur gott som helst.Nu ska jag ut och jobba en timme.

Ha det gott själv

AnnChristin sa...

Det är roligt att läsa din text på din blogg. Jag tittar in lite då och då och det är inte alltid jag skriver. Oförskämt av mig, jag vet, men vill här skicka en hälsning till dig. Du bjuder mycket på dig själv, tack för alla dina tankar. Jag har varit med om en del tråkigheter själv så jag vet hur det kan vara. Det är inte bra med fester, alkohol och barn. Är det måttligt så kan ju barn även ha roligt, men min personliga erfarenhet är mycket dålig. Jag gillar det inte och jag dricker inte alkohol alls i dag.
Tack också för dina bilder på Amigurumi-figurer. Jag blev så inspirerad så jag letade fram garn och virknål och sitter och totar ihop en liten fågel. Hittade mönster på nätet, tack vare dig. Tack så mycket
Kram AnnChristin