VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 22 augusti 2009

Orolig fru

John Blund övergav mig kl 5 och det är bara att inse att jag går och lägger mig för tidigt. Det ska jag sluta med nu. Maken körde iväg på jakt igen igårkväll, men denna gången har han inte kommit hem. Det känns inte bra alls.Så här länge har han aldrig varit ute förr. Där han sitter i skogen finns ingen täckning på hans mobil så jag får inte tag på honom heller.

Ja,ja dagen får utvisa vad som hänt. Jag hoppas bara att det inte hänt något. Att den stor grisen tog honom istället för att det skulle vara han som tog den.

Dagen idag ska vara en skön härlig dag. Jag ska följa med min systerdotter när henens ridning börjar igen.Vi ska cykla dit tillsammans. Hundarna ska rastas ordentligt idag för vi ska på kräftskiva ikväll. Jag går dit med blandade känslor, för eftersom jag inte dricker längre trivs jag inte lika bra längre på dessa fester. Onyktra vuxna och barn som är med är inte den kombinationen som tilltalar mig.

Jag hoppas vi får roligt tillsammans och att jag kan slappna av så mycket så jag oxå kan trivas.

Igår blev det ingenting av någonting. Jag skulle jobba med bokföringen men det kom jobbiga privata saker emellan som jag inte kan skriva om här. Det ordnade uppsig och jag tillbringade eftermiddagen hos min bästaste vän Jenny med att prata och virka. Hennes dotter Alice ville ha en solstol som passade henne och då fixade jag en sådan till henne såklart. Maxi hade sådan fina små barn stolar och nu äger Alice oxå en sån.

Jag har även virkat kaninen till henne som ska flytta hem till henne idag.

Alice i sin fina stol som hon ska ha med sig när hon åker och badar.

Jag hoppas ni får en fin dag tillsammans och att min make kommer hem snart så jag slipper vara orolig.


Messages Comments

Spicecomments.com - Messages Comments



Cattis

Inga kommentarer: