VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 25 augusti 2009

Bloggandet ger nya vänner


Good Morning Comments

Spicecomments.com - Good Morning Comments

Jag tycker om att skriva och blogga som säkert alla ni andra som skriver och bloggar. Det som gör mig lycklig är att jag inspirerar andra människor till olika saker i livet. När mailen kommer om mitt bokskrivande blir jag så glad över att kunne få berätta hur jag gjort för att vara där jag är idag.

Det ger så småningom nya vänner och nu har jag mailat med en bloggvän och det har utvecklats riktigt ordentligt och förmodligen ska jag och hon träffas när det är bokmässa i Göteborg. Heureka heter hon och är en ganska ny skrivpuffsvän och det känns oroligt roligt att få denna möjligheten att dels inspirera andra och dels bli inspirerad själv att fortsätta med det jag gör. Det jag älskar så mycket - att skriva.

Min nya virkkompis är också intresserad av min bok och hon vill gärna läsa några sidor från den och det ska hon faktiskt få lov att göra idag. Vi ska träffas i morgon och prata garn coh figurer hela dagen och bara ha det mysigt tillsammans. Eftersom jag inte haft någon semester i år försöker jag verkligen ta vara på dagarna och njuta så mycket jag bara kan. Idag har jag mycket arbete att göra, men det är utomhus och då njuter jag oerhört mycket i solen så det kommer att gå bra, men jag kommer att vara trött ikväll. Sådär härligt trött efter en dag med hårt fysiskt arbete.

Hoppas ni också får en bra dag i solen.

Cattis

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma Cattis!

Maria sa...

Önskar att jag kunde känna samma motivation och inspiration till min bok. Men kanske kommer nu när jag ska böärja skrivkursen :)
Härligt med nya vänner!
Kram

Koneko sa...

Virkväskan e packad o klar nu! Har garn o mönster med så jag klarar mig i flera dagar om jag nu skulle bli strandsatt hemma hos dig haha. Skrev just ut karta från eniro oxå, visserligen bara ca 9km hem till dig men jag lär kunna köra fel ändå >.< Tur du mailade mig ditt nummer hehe.

Läste utdragen från din bok innan, måste säga att den berörde mig djupt. Jättekul att du lät mig läsa lite och jag längtar tills jag får läsa mer!

Ses imorrn
kram kram