VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 19 december 2009

19 december


Idag är det en inköpsdag. Den enda dagen jag och maken kan samtidigt en förmiddag, för jag går bara i affärer när de precis öppnat när det är jultider. Jag klarar inte av att se alla människor som stressar runt eller alla köer som man måste stå i. Jag fixar inte det. Maken får snällt anpassa sitt liv till denna förmiddag om han vill ha mitt sällskap och det vill han såklart. Jag ska peka på de klappar som jag önskar mig så får vi se om tomten kommer med det. OM jag varit snäll, det vet jag ju inte heller.

Ikväll ska vi till kompisar som bjudit oss fast det är vår "tur". Vi orkar inte bjuda hem folk så dessa vänner vill så gäran träffa oss att de struntar i vems tur det är och har bjudit hem oss till lugnet hos dem. Det är vi mycket glada över och jag ser fram emot kvällen.

Jag har utomhusjobb att fixa innan jul och det är rätt betungande nu, för det är inte roligt att jobba i denna kylan. Visst, jag kan ha vantar, men då tar det längre tid och det gillar jag ju inte. Det ska gå så fort som möjligt så att jag kan köra hem sedan. I morgon får jag nog sällskap av min ständige följeslagare. Alex 4 år. Han älskar att följa med sin moster på jobbet. Det ska bli spännande att se hur kul det är i kylan, men han får väl sitta i bilen i så fall om han fryser.

Nu är det:
4 advent i morgon
skolavslutning på måndag
vintersolståndet på måndag
vi kör till lugnet på tisdag
shopping i Valbo köpcentrum på onsdag
julafton på torsdag

Ha en härlig lördag mina vänner

Cattis

Inga kommentarer: