VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 17 december 2009

17 december

Det blev en tidig morgon efter en hemsk natt och jag är otroligt trött. Det blir sängen igen när alla barnen gått till skolan. Hur gott som helst efter en promenad i snön.Då sover vi gott alla tre kan jag tänka mig.

Idag ska jag till deras skola för att äta julbord med dem. Jag var där förra året också och åt julbord och det är så mysigt att få komma dit och göra det.

I gårkväll sprang jag med friskis och jag hade ingen bil att ta mig dit med så jag gick till bussen, tog bussen till stan, bytte buss innan jag var framme. Då gillar man verkligen sitt joggingpass mycket när man gör det. JA, jag älskar mitt joggingpass. Det snöade och var lite lurigt underlag så vi sprang försiktigt, men det var otroligt mysigt att få göra sitt första riktiga vinterpass.

Min tenta skulle egentligen varit inne i söndags men jag frågade om vi kunde skjuta datumet en vecka och det kunde vi. Nu fick jag ett nytt mail från läraren att den ska vara inne 1 januari. Skönt på ett vis, men då blir det ingen avkoppling förrän den är inne. Jag ska försöka jobba med den så mycket jag hinner innan söndag och sedan får den stanna hemma den veckan vi är iväg.

Idag kommer väl alla bloggar att fyllas med fina vinterbilder, även min. Jag ska ta kameran med mig ut när hundarna ska ut på promenad.

Glöm inte Debatt ikväll 22. Åsa ska vara med där. Jag som är en kvällstrött person ska stanna uppe ikväll. Åsa vill jag inte missa, inte ni heller.

Nu är det:
2 skoldagar kvar.
4 dagar tills vintersolståndet
5 dagar tills vi kör till lugnet
7 dagar tills julafton och förhoppningsvis kommer tomten då.

Ha en härlig torsdag

Cattis

Inga kommentarer: