VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 17 januari 2009

Tentastress

Godmorgon,

Lördagmorgon och klockan är 7 och jag har min tid framför datorn. Jag var i skolan igår 9.30-16.30. Gissa hur mitt huvud betedde sig när jag körde hem. Det kändes som hela hjärnan sved. Fick ett sms av min äldsta dotter innan skoldagen var slut. "Kan du komma och hämta mig så kan vi köra till stan och hyra film och sedan på maxi och handla?" Hon hade nog glömt eller förträngt att hennes mamma varit utbränd och inte orkar hur många timmar sm helst på en gång.

Det blev soffan som gällde hela kvällen. Jag gjorde en redigering med min profilbild så ni kan se mina nya bågar. Käcka va? Jag kom på under dagen igår att de är i metall, det kom jag inte på när jag beställde dem, konstigt va(som sagt en trött, svidande hjärna kan inte tänka riktigt) jag kanske inte tål dem. Men det får tiden utvisa, jag har bytesrätt inom 3 månader på synsam och det känns bara bra.



Lägger in en bild på skolflickan från igår. Det händer inte så ofta att jag gör mig i ordning och sminkar mig eftersom jag inte har ett jobb som kräver det och min lärarutbildning sköter jag från datorn. Det känns riktigt bra när jag får göra mig fin eftersom det inte händer så ofta. När jag var sjuk såg jag aldrig ut så här. Då gick jag bort osminkad eftersom jag inte orkade tvätta mig när jag kom hem och då tänkte jag att det var bättre att vara otvättad än ha ansiktet fullt med gammalt smink under några dagar. När jag var som sämst gick jag in i duschen när jag själv kände att jag luktade illa. Stackars min familj, tur att den tiden är förbi. Nu duschar jag för att inte lukta illa och det är en himla skillnad.

I dagarna två är det mina tentor som gäller, jag ska börja med den lilla som är på 3 sidor för det var dess innehåll som gårdagen i skolan speglade och det känns lättast att börjad med den eftersom hjärnan är innställd på dessa kunskaper.Sedan hugger vjag in på den stora som ska vara ca 6 sidor och den är lite tyngre och svårare med didaktik och den pedagogiska grundsynen.låter intressant va?ska försöka förklara när jag skrivit lite till.

Jag har lovat mina syskonbarn att följa med dem till stallet för Amanda ska rida. Det kommer lite bilder från min eftermiddag där sedan.

Ha en bra dag.

Cattis

Inga kommentarer: