VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 28 maj 2009

premiärjoggingturen flyttad till idag.

Ja, det måste bli en joggingtur idag, nu har jag bestämt mig. Men det är inte lockande eftersom det är en grå och regnig dag. Hundarna måste ju ut så att då kan jag lika gärna låta joggingskorna oxå följa med.

Jag var på föräldrarmöte igår för en kommande lägerskola för den yngsta dottern. Då fick vi föräldrar veta att de har nystat upp en väldigt stor stöldhärva på skolan. En organsierad som pågått hela terminen. Beställningsjobb, hot m.m. Alla årskurser är inblandade6-9. Mycket trist, så nu är polis och socialen inblandade med sina utredningar och det var en tryckt stämning på skolan igår när personalen gick runt för att plocka in elever för samtal. Alla vi föräldrar imin dotters klass som träffades igår var ändå glada över att det uppdagats nu innan sommarlovet och att det rör runt ordenligt i grytan. Jag hoppas innerligt att de lär sig av detta och att de kommer på rätt spår igen de som varit inblandade.

Syrran fyller år idag och jag önskar dig en fin dag med familjen. Kram på dig.

Ha en bra dag, jag hoppas den ärmindre grå än min.

Cattis

Inga kommentarer: