VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 26 maj 2009

En börda mindre

God morgon,

Ja då var pesentationen klar och en börda har försvunnit. Redovisningen igår gick bra, men jag blev besviken på min ämnesansvarige som bara gick direkt efter jag hade redovisat. Hon har inte under hela terminen haft tid att träffa mig och eftersom jag går en distanskurs över nätet är jag inte inne på skolan själv heller.

Hon hade dock tid att gå och skriva mail till mig och ge mig responsen där istället för personligen, vilket fick mig att bli riktigt arg på henne och jag är inte arg i vanliga fall. Jag brukar inte reta upp mig på människor, men just nu gör jag det på henne.

Jag skrev faktiskt ett mail till henne där jag skrev att jag oxå tycker att responsen är viktigt men att den personliga responsen är viktigast för mig.

Idag är det utejobb och sedan måste jag sätta igång med mina hemtentor för att det ska känns någorlunda lungt inombords. Jag har visserligen en diskussion oxå som ska föras över nätet, med en kurskamrat, men den ska vara klar den 5 juni och då kom jag alldeles nyss på att den väntar jag med tills tentorna är inlämnade den 1 juni.

Ha en bra dag.

Cattis

Inga kommentarer: