VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 5 maj 2009

Kallt igen

Jag har varit ute och jobbat i regent i morse. Jag var mycket kall, blöt och frusen när jag kom hem.

Jag har oxå varit och haft svenska med mina elever. Jag ska pratkisera hos dem denna och nästa vecka sen är det slut. Skönt på ett sett, att det snart är sommarlov, men tråkigt på ett annat, att jag inte får ha lektioner med dem mera.

Jag har fortfarande inte klart med var jag ska jobba i sommar, men jag hoppas att det blir klart denna vecka. Jag vill helst jobba natt på ett äldreboende, men vi får se var jag hamnar någonstans. Det viktigaste är att jag får jobb och tjänar pengar.

Nu ska jag ut i kylan igen och jobba en timme till, sedan blir det maxi och efter det blir det nog soffan och tv.

Sedan veckorna innan min fest har tv-tittandet minskat, men ikväll är det Kattis & Co med vimmelmamman som är där och det vill jag inte missa. Vimmelmamman bloggar om sitt liv som vimmelreporter och hur det har gått när hon fick tjocktarmscancer.

Ha en bra dag i det gråa vädret.

Cattis

1 kommentar:

Anonym sa...

haha :) gillar också den!!
Kram