VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 12 januari 2010

Jag som trodde att jag var bra på att skriva


Men ändå får jag tillbaka tentan ännu en gång. Denna gång var innehållet bra, men det språkliga inte helt korrekt. Konstigt, jag som åker på skrivarkurser och skriver en bok. Skriver jag inte bra?

Jag stannade inte på Österlen inatt för vägarna var fina att köra hem på och tentaskrivandet lockade. Jag vill komma igång med skrivandet så det blir klart någon gång.

I vår ska jag skriva ett examensarbete och vårterminen börjar den 25 januari. Jag trodde nästa vecka skulle vara en paus för mig, men jag ska träffa den man som ska handleda mig genom examensarbete redan på torsdag. Ingen vila ingen ro.

Det ska inte handla om skrivandet hela veckan för idag drar friskis danspass igång igen, så ikväll ska höfterna vicka. Det ska bli härligt att få dansa igen och få den glädjen inom mig som dansen ger. När jag började med det i höstas blev jag mycket gladare och det blev ingen tung höst för mig och för det är jag tacksam.

Ha en fantstisk dag - det ska jag ha med alla mina tankar som kretsar kring skrivandet.

2 kommentarer:

Tina sa...

Hej vännen!!
Du är duktig på att skriva!!!!!!
Men det är väl lite så när man har det i "läxa" då har de sina regler & konstigheter. Du KAN Skriva!!!!!
Tycker du skriver jätte bra!!!

Va härligt att du tränar så mycket. Jag tränade mycket för några år sen.. så mycket att jag blev sjuk :( Sen dess har jag haft svårt att komma igång igen.. men jag har mitt gym här hemma så jag får väl ta mig i kragen & sätta igång.. fniss... Det va skillnad när jag jobbade 10 Tim/vecka, men nu när jag jobbar halvtid ( som är som en heltid för mig pga min hälsa ) så räcker inte orken riktigt till, men det löser sig.. det löser sig alltid =)
Ha en fin Dag vännen!!
Kram Tina

Koneko sa...

Klart du kan skriva, det tror jag du vet själv oxå innerst inne. Ta inte åt dig för mycket av alla "göra om"-kompletteringar. Tror lärarna på högskolan får högre lön ju mer kompletteringar dom ger oss! Kämpa vidare, du är grym!