VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 8 januari 2010

Hundens natt

Jag ska nog aldrig skriva mer att jag är pigg och glad och att jag sover gott, för då kommer en dålig natt med posten. I natt var det den stora hunden som inte var nöjd. Kissig kl 22, bajsig 02 och törstig 05. Så såg hennes natt ut. Sköter jag inte henne då tänker jag. Jo, det gör jag och hon är inte den som är orolig på nätterna så något som jag inte vet om har hänt eftersom hon inte gillade sitt liv i natt.

Oh, vad jag var rastlös igår. Tentaskrivnandet var jobbigt. Min lärare sa att det inte var så mycket att ändra, det tycker jag att det är. Idag ska jag passa mina syskonbarn så det blir inget med tentan de timmarna i alla fall.

Min nya dagliga rutin med boken får bli i eftermiddag och då ska jag även titta på tentan en gång. Skrivarkursen jag går på högskolan vill oxå ha et inlägg om en bok jag läsr om hur man skriver för barn. Det måste oxå göras. OCH det enda jag egentligen vill är fixa min lilla hörna så att den blir ännu finare.

Men, men med tanken en sak i taget ska allt hinnas med. Det positiva med att passa syskonbarnen idag är att min systerson Alex 4 år älskar att hjälpa sin moster att städa, så med den vetskapen kan det bli riktigt fint hos mig idag.

Ha en härlig dag - det ska jag göra allt för att få

2 kommentarer:

Anonym sa...

Även min hund har levt sig eget liv inatt, tillät inte matte att sova förrän runt 4.. Önskar dig en härlig dag med syskonbarnen!

Stor kram till dig!

Anders sa...

Detta inlägg sänder också ut signaler.