VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 22 januari 2010

Ingen bra dag alls


Hela veckan har det slipats, sågats, bankat, och dammsugats. Är det då konstigt när ångesten river i mig och vill bara ha en tyst dag? Jag känner mig helt down och trött och vill bara vara ensam i tystnaden. Jag orkar inte köra där det är tyst, men det ska jag göra nästa vecka tänkte jag. För jag klarar inte av att ha det så här en vecka till. Det blir några timmar varje dag på biblioteket där tystnaden finns.

Jag ska fråga maken om det kommer några arbetare i morgon och jag hoppas innerligt att han säger nej.

MEN, nu ska jag plocka fram tacksamheten över att ha ett rum att kunna gå till, stänga dörren och få vara ensam, även om jag hör dem så är jag ensam. Det är skönt det.

Ha en skön kväll - det ska jag ha när här blir tyst:)

3 kommentarer:

Thessan sa...

Hoppas du får en bra helg!

Bloggullet sa...

Tack för awarden, jag är så stolt och glad över att ha fått den av dig. Nu ska jag fundera på vad jag ska skriva om mig själv och vem jag ska ge den till.

Jag tål inte heller oväsen och oljud längre. Det kanske är förändringen i hemmet och röran omkring dig som gör att du får ångest. Och att du känner dig stressad över studierna.

Nu förtiden tål jag knappast stress eller att ha bråttom, så det är bra när man som du är vaksam på signalerna så man inte går mot utbrändhet igen.

Jag hoppas du får en lugn helg.

Massor med kramar.

Pixi sa...

Hoppas du får några lugna stunder,det e ju såå viktigt för måendet oxå !Önskar dej en bra helg!kram=)