VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 14 januari 2010

Idag ska boken få min tid

Natten har varit hemsk, men jag känner ändå mig glad för jag börjar se slutet på terminen och tentorna är snart klara. Då ska jag ta några dagar och bara göra det som INTE har med skolan att göra.

Jag börjar idag med att bara vara och invänta beskedet om tentan jag skickade igår. Det blir boken som ska få tid att utvecklas. Jag har de åtta sista scenerna klara om vad de ska handla om och idag ska jag börja utveckla dem. Det ska bli roligt att se hur de slutar, om de slutar som jag tänkt mig eller utvecklingen går åt ett annat håll. Det kan man aldrig veta.

Ha en härlig dag - det ska jag ha

1 kommentar:

Ettie sa...

Vad härligt det låter! Jag ska se till att spalta upp en början idag så jag har långt kvar.