VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 6 januari 2011

Ny dag - nya tankar

TACK, Åsa, Uffematten och Annelie för era kommentarer igår. De värmer mer än ni kan ana. Jag mådde bra i går förmiddag, sedan kom de mörka tankarna igen. Jag hade lite som gnagde inom mig som jag ville prata med maken om och sen kändes det bättre. Jag har förståelse från maken om hur jag mår och vad jag orkar, och det är nästan jobbigt att han förstår så mycket. När jag mår som sämst retar jag ju mig på allt, så varför ska ha vara så förstående? ;)

Jag var på alanon(12-stegsmöte för anhöriga till alkoholister) igår kväll och det var magiskt (sa alla), men jag kände inte det. Trist.

Idag är en ny dag och jag mår bra just nu och jag är övertygad om att jag kommer att känna glädje idag för jag ska ut och springa med mina hundar. Jag vet att kropp och själ kommer att må mycket bra när jag nu ska komma igång med joggingen igen.

Röd dag idag och för tredje året i rad ska jag och min syster till kyrkan kl 18 ikväll. Det kommer att sjungas fina julpsalmer samt en hel hög med fina sånger som gospelkören ska sjunga. Det blir nog fint att få sitta där en timme.


Jag önskar er alla en lugn och fin trettondedag - jag ska försöka göra så att den bir fin för mig.



3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Vad härligt att gå lyssna till julmusik i en kyrka, det har jag längtat efter i år men tyvärr inte tagit tag i...

Cattis sa...

Vi var på julbönen oxå och även där sjöng gospelkören. Mycket rogivande.

kramkram

Fröken Fräken sa...

Jag gillar din blogg Cattis! Så ärlig o mysig! Jag hoppas du läser min också ibland=) Bli inte rädd förde, det är mycket svordomar o ibland provokatoner-men ibland måste man provocera för att locka läsare vettu! Är inte så hemsk i verkligheten vettu ;-).