VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 10 januari 2011

Skrivandet är härligt

Nu är jag faktiskt inte så ledsen längre. Chatt med en underbar vän, samtal med en annan och användandet av det skrivna ordet har hjälpt mig idag. Jag har skrivit klart en uppgift som ska skickas in idag där jag skulle sammanfatta hur jag utvecklats som skribent under hösten. Jag har även arbetat med en text efter att jag har fått respons av läraren och skrivit hur jag upplevt responsen.

Nu önskar jag att jag får fortsätta att må så här bra, men just nu är jag tacksam över dessa känslor.

Ha en fortsatt fin måndag - jag tror faktiskt att jag får det



5 kommentarer:

www.malinrocaahlgren.com sa...

Skriva hjälper alltid ;)

Ninas skrivarlya sa...

Härligt att se att du känner dig bättre! :)

Anki sa...

Visst är det konstigt att skrivandet kan ge så mycket positiv....är det energi-ordet jag söker?Ha en härlig måndag!
//Anki

UllaJohanna sa...

Läser precis en sån där vansinnigt populär bok; "Lyckan, kärleken och meningen med livet", som har fler bottnar än jag trodde (har en förmåga att döma ut böcker som får sån vansinnig reklam)... Bland annat detta med att leva i nuet.. Något jag känner att jag behöver ta till mig...
Och skrivandet på blogg, FB, i blocket, i dagboken är verkligen terapi! OCH en chans att bara vara just nu!

Bamsekramen, vännen!!!

Sofie B-C sa...

Det är lite svårt, tycker jag, att komma in i skrivandet efter julhelgen av folk. Men visst är skillnaden stor när tillfället äntligen ges åt att skriva igen:) Härligt att höra att du fått skrivtid -och mår bra!