VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 7 januari 2011

Ny dag - nya utmaningar

Idag ska jag vara en bra mamma. jag ska skjutsa 16-åringen och hennes bästis till Malmö så att de kan shoppa loss riktigt. De hade planerat ett Ullared-besök den 21 april 2010, men kompisen blev påkörd den 18:e. 6 veckors sjukhusvistelse x antal operationer och rehabilitering efter det som fortfarande pågår. Jag lovade dem att skjutsa dem dit de vill och shoppa när de orkade och ekonomin tillät det, och idag är den dagen här.

Själv vill jag ingenting, men den friska Cattis är övertygad om att jag kommer att skratta mycket eftersom min bästa kompis Jenny ska med. Den sjuka Cattis, vill bara dra täcket över huvudet. Men idag tar den friska,sunda över och nu kör vi till Malmö och dricker te och köper kanske lite garn. Mina största intressen förutom joggingen, men premiärturen för 2011 gjorde jag igår så jag skippar den idag.

Ikväll börjar mitt favoritprogram på tv Let's Dance. Det programmet gör mig sååå glad så förhoppningsvis blir bloggen glad snart igen.

Hoppas ni alla får en skön klämdagsfredag vad ni nu ska hitta på - själv ska jag förhoppningsvis skratta, dricka te och handla garn med tre fantastiska tjejer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du hade en bra dag i stora staden och fick många glada skratt. Känner jag dig rätt, kom du nog hem med 20 nystan garn och lika många te sorter!
Kramkalas

Cattis sa...

Nej, inga teer och inget garn. garn var jag och köpte hos en kompis igår, som jag åkte till för att bryta isoleringen och för att få skratta... men 4 koppar te, trosor och 2 linnen blev det och jag är såååå nöjd och glad kan du tro...