VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 17 mars 2011

Våga vägra

lyssna på kroppens signaler. Ja, det gör jag fortfarande. Jag vägrar vara sjuk.

MEN

det betyder inte att jag springer eller går långa rundor med hundarna, det betyder bara att jag inte känner efter att jag faktiskt skulle kunna ligga på soffan och snyta mig hela dagen. Istället sprayar jag näsan och käkar alvedon så att jag kan sitta upp när jag pluggar.


Jag går korta rundor med hundarna för kroppen vill inte gå långa. Jag planerar fortfarande för att springa i Stockholm 27 mars, dock inte på den tid som jag hade i huvudet förra veckan.



Kolla in mina hundar. Vi skaffade dem med en veckas mellanrum. Den stora kom hem till oss 6 månader gammal och sedan den lilla damen veckan efter 8 veckor gammal. Den stora var alltså inte tillräckligt gammal för att tala om att det är hon som bestämmer och därför är det inte alltid hon som ligger i sin korg. Och inte talar hon om att det är hennes heller, nej, hon står snällt och tittar på vad den lilla leker med. Idag är de 9 resp 9,5 år gamla och fortfarande vill det lilla spöket bestämma.


Hoppas ni alla får en fin onsdag - jag gör så gott jag kan fast jag är lite gnällig och det blåser ute, men jag tar tacksamt emot glädjen i mitt livoch gör så gott jag kan med den

1 kommentar:

Lotta på Bråkmakargatan sa...

Bra att du tar det lugnt ändå. Ger du kroppen vila så återhämtar du dig fortare =)