VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 2 mars 2011

Jag vill ha fart i mitt liv

och jag hoppas jag att jag får efter träffen med min handledare. Mitt uppsatsarbete går lite för sakta för min smak. Jag vill arbeta med lite fart och fläkt, så det händer lite när jag väl sätter mig. Men jag får se till att det blir fart i mig idag.


Just nu är det ingen fart i mig alls, jag har precis vaknat och känner mig tung i kroppen. Men det var fart i mig i söndags och i måndags sprang jag med friskis och svettis och då hade vi backträning. Mina små stjärtmuskler är rätt ömma idag. Jag sprang milen i söndags på 55 minuter. MED mina hundar. Så fort har jag inte ens sprungit när jag sprungit lopp. Och nu har jag denna tid med hundar som har sina stopp när det är utgifter på gång.

Min toppform ska vara i augusti enligt min träningscoach, så jag funderar klart på hur mina lopp kommer att sluta då. Jag skulle gärna haft en löparblogg med, men jag tror inte att jag klarar av att hålla tre bloggar igång så det blir intressant, så det händer nog en gång emellanåt att jag skriver något om min löpning här.

Löpningen har ändå lite med min kreativa sida att göra, för löpningen gör att jag är friskare, mår bättre och får mer energi att kunna skriva OCH tänka. Just nu är jag full av energi att ta tag i uppsatsen och påbörja nästa scen i boken. Den ska handla om dialog och karaktärer. Nu ska jag leta upp en av de sista scenerna som jag ska skriva och det blir nog en där huvudpersonen är ledsen över att se hur hennes alkoholiserade (är nykter och underbar i denna scen)far beter sig mot hennes dotter. En scen fylld av kärlek mellan morfar och barnbarn är min tanke. Får se om jag lyckas.

Jag hoppas ni får en fin onsdag - det kommer jag att få, det är jag övertygad om


1 kommentar:

caroline sa...

Kropp och tanke behöver nog sitt sparläge ibland för att tanka energi till kommande kickar...lycka till med ditt kapitel!