VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 26 mars 2011

Stockholm i mitt hjärta


Då är jag och maken i Stockholm på en myshelg, som ska avslutas med mitt lopp i morgon. Vi bor vid Stureplan, och det passar inte riktigt trötta Cattis. Fest och musik nästan ills det är dags att gå upp för mig.


Jag börjar dagarna med morgonpromenader från hotellet ner mot Dramaten och sedan längs Strandvägen innan jag går hem igen. Det känns mycket bra att känna efter hur kroppen mår efter min förkylning och vet ni vad? Den känns som om den klarar av att jogga runt Djurgården. Gör den inte det, då hoppar jag av efter ett varv. Och är lika (nästan) glad för det.





När jag och maken började träffas för 12 år sdan bodde han i Gävle och jobbade i Stockholm så det var många turer till stora staden i början. 1992 gick jag min massörutbildning här i staden oxå så jag har varit en del här. Det är alltid mysigt, men känslan för storstaden som jag hade innan är borta efter mina veckor i London. Jag gillar tystnaden och lugnet hemma i min lilla värld utanför staden nära skogen och åkrarna. Och dofterna från hästarna som går i sina hagar mitt emot mitt lilla hus. Där trivs jag bäst.

Det har inte hänt så mycket med studierna här, för vi har fått ändra om i planeringen. Inte alltid så roligt, men allt ordnar sig ändå, eller hur? Samtidigt skulle jag önska att jag inte behövt tänka på studierna när jag är iväg, men efter denna termin behöver jag inte det och därför kan jag acceptera att det är så här mitt liv ser ut just nu.

Jag önskar er alla en fin lördag - själv ska jag göra mig snygg när jag provar min nya löpardress, kort kommer kanske senare ;)

Inga kommentarer: