VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 1 mars 2011

Nya tag igen

Denna rubrik har jag haft innan "Nya tag igen", men det är faktiskt det en gång till. Nu är det deadline 11 april och jag har inte kommit igång på riktigt med min uppsats. Det känns som om jag "förlorat" några veckor, men jag tror,om jag är riktigt ärlig, att så är inte fallet. Jag ska träffa min handledare i morgon och efter det kör jag igång på riktigt.



MEN

Jag ska ändå vara effektiv med dagens timmar. Nu är 15-åringen just 15 år så den dagen är avklarad. Nästa födelsedag är 17-åringens och den är inte förrän om 4 veckor. Sen är det visst en födelsedag till i vår. Lilla jag. Men den är i april, så den tänker jag inte på just nu.

15-åringen var nöjd med sin dag. Hon blev jätteglad över era hälsningar här till henne. Så tack igen från LillStina och hennes goa mamma. Hon räknade till 130 hälsningar på facebook och hon har skrivit tack till varenda hälsning med glittrande ögon. Idag körde jag till OKQ8 kl 7.00 för att hämta en T-shirt som hennes älskade syskon hade beställt till henne från Sweden Rock katalogen. Så, nu är det bara alla paket från pappans sida som hon ska få, men mina barn åker inte dit för tillfället så det återstår att se när hon blir gratulerad av pappans sida.

TILL FREDAGS DANSEN:

Som vanligt var det roligt och jag bara njuter när jag får dansa. Det är lycka för mig. Dansen har funnits i mitt liv sedan jag var 7 år gammal och den har alltid gett mig så mycket glädje och lycka i mitt liv. Mina barn tycker att det är så roligt när jag ska ut och dansa, för de älskar mitt leende som jag har dagen efter.

Efter en dans frågade kavaljeren hur gammal jag var. 30? frågade han. Jag log och skakade på huvudet. 35? jag svarade 42. Men rätt fint sagt till en 40+ att jag såg ut som 30. Efter den kommentaren svävade jag över dansgolvet som en 30-åring, såklart. Jag kände mig dock inte som 30 när jag vaknade, eller det var kanske det jag just gjorde. Huvudvärk, efter för få timmars sömn och inte inspirerad att göra något alls. Ja, jag vet inte hur en 30-åring känner sig, för det var ett tag sedan jag var där. Men trött och sliten var jag i alla fall, hela lördagen.

TILL BOKEN:

Jag fick så mycket fin respons av mina kurskamrater + Chrissie som gör att jag kan utveckla denna scen till en fantastisk scen (såklart). Jag kunde inte göra det innan inlämning till läraren, för tecknen räckte inte till det. Max var 2500 tecken inkl blanksteg. Jag tar med mig all respons och så skriver jag mer på denna scen när tiden finns.


Nu önskar jag alla er en finfin tisdag - själv ska jag befinna mig i min stuidefåtölj mer eller mindre hela dagen, i alla fall tills familjen kommer hem igen, sisådär vid 4.




1 kommentar:

Lotta på Bråkmakargatan sa...

Härligt när någon tar fel på åldern ca 10 år neråt =)