VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 17 mars 2011

Dotterns dikt

Ring på min födelsedag, snälla pappa

Och smärtan kommer i förväg.

Om min pappa inte ringer.

Är det okej att gråta då.

Gör jag rätt i att plåga mig själv.

Med en eländig cigg.

Min egna födelsedag.

Han borde ringa right.

Jag ska försöka.

Att inte gråta nu.

Men rösterna plågar mig inifrån.


Så ge mig en cigg,

låt mig släcka min törst.

Och ge mig en hand.

Så jag kommer upp igen.

Ge mig ett samtal,

och sakna mig ibland.

Så lovar jag att inte gråta på min födelsedag.


Jag saknar honom så,

önskar han vore här.

4 mil från mitt verkliga hem.

Jag skulle kunna ta tåget till honom.

Jag skulle kunna ringa om jag ville.

Men jag är rädd.

Röken åker genom mina söndriga lungor.

Han kanske inte vill träffa mig.

Det kanske va därför han gjorde som han gjorde.

Men snälla pappa.

Ring på min födelsedag.


Så ge mig en cigg,

låt mig släcka min törst.

Och ge mig en hand.

Så jag kommer upp igen.

Ge mig ett samtal,

och sakna mig ibland.

Så lovar jag att inte gråta på min födelsedag.




Jennifer har ny skrivarblogg och jag länkar till den i morgon (orkar inte nu) och ni som är intresserade av att läsa hennes texter kan besöka den. Idag hade hennes svensklärare bett henne att skicka in sina dikter till tävlingar och det gjorde henne stolt och glad

Ha en fortsatt fin torsdag - själv ska jag ner i fåtöljen och sticka på mina dödskallevantar


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin dikt!:)

Anki sa...

åh jag kunde känna smärtan...

Cattis sa...

Ja, hon förmedlar verkligen sin smärta i dikterna. Skönt att den kommer ut på något sätt.