VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 14 mars 2011

Helgen bara försvann

och jag har varken bloggat eller pluggat. Men nu är det ny vecka, med nya blogginlägg och nya tankar i min skrivande värld.

Jag ska fortsätta att fundera, läsa och fördjupa mig i mina böcker som har med min uppsats att göra. Det är inte så kul, men jag tror att om jag bara kör igång, så släpper det lilla,lilla motstånd som jag har just nu.

Det är vad jag tror, om jag har rätt, märker jag om ett par dagar.

Jag önskar er alla en fin måndag och jag hoppas att ni har finare färger hos er än vad jag har hos mig - grått - Men jag gör så gott jag kan ändå för att hålla humöret uppe.


4 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Samma här. Helgen försvann alldeles för fort och jag har knappt ägnat bloggen en tanke. Skönt på ett sätt. Pluggandet har jag inte heller ägnat många minuters tankar åt, och jag vet inte hur mycket jag ska ägna tankeverksamheten åt det idag heller. är bara grymt besviken och less på allt som har med utbildningen att göra. Blä!

kramkram!

PS. Grått här också.

Åsa Hellberg sa...

Här börjar det går släppa precis i detta nu.

Cattis sa...

Vad tråkigt Nina att du är less på det. Det är i coh för sig jag med på ett sätt, men samtiidgt har jag energi och viljan att fixa sista terminen. Det är ju inte långt kvar. Kämpa på Nina.

Japp, Åsa, du är lika klok som vanligt ;)

Anneli Stålberg sa...

Så brukar det vara för mig. När jag väl sätter mig och skriver så lossnar det. Helgerna hos oss bjuder sällan på skrivtid. Med små barn så är det dem jag satsar helgerna på. Å andra sidan har jag mer tid i veckorna :)
Lycka till och kramar!