VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 10 mars 2011

Idag är det bokens tur

I morgon ska en uppgift in till responsgruppen så det är dags för mig att skriva den idag. Denna uppgift ska ha fokus på dialog och karaktär, och jag har en scen klar i huvudet som ska ner på pappret idag. Jag återkommer om hur det går för mig, såklart.







Idag ska jag vara hemma hela dagen och jag tänker inte köra någonstans (det inkluderar hämtning av tonåringar oxå). Jag ska skriva på boken, kanske jobba med uppsatsen, springa ett intervallpass i skogen och sen mysa med stickning och virkning.

Jag mår fortfarande underbart bra, men jag var otroligt trött igår (vet ej varför). Jag sov i 1,40 på dagen och det brukar jag inte göra, inte ens efter en danskväll, så något var det ju som gjorde att jag behövde mer sömn. Det kan vara vädret, men det kan vara något annat med, jag tänker inte analysera sönder dessa tankar, utan jag accepterar det som det är. Det är ett jobbigt beteende jag har - att jag måste veta varför allt händer - varför jag känner som jag gör - varför jag gör som jag gör. Men jag har insett att jag behöver inte ha svar på allt, jag behöver inte veta allting. Jag kan faktiskt acceptera att leva här och nu utan svar på precis ALLT.

Jag hoppas ni alla får en fin torsdag - snart kommer helgen - Själv ska jag ta vara på dagen så gott jag kan för att jag ska få fortsätta att må så bra som det går just idag.

6 kommentarer:

Anki sa...

Ha en bra dag Chattis <3

Åsa Hellberg sa...

Tupplurar när man är trött är fantastiska:)

Cattis sa...

Tack Anki :)

Japp, Åsa, det är de.

Anonym sa...

Var hittar du alla dina nallar?

Thessan sa...

hej, nu e jag tillbaka i blogg världen med mina amisar =)

emmyocattis sa...

Nallarna hittar jag på google bilder, sök på nalle där./cattis