VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 20 mars 2011

Söndag och fortfarande ont i halsen


Och det gör mig Ledsen=SUR.

Men, en dag i taget så får jag se hur loppet går nästa söndag.

Jag försökte plugga lite igår och i denna fas jag är i nu(precis i början) är det jobbigt för det finns så mycket att göra/skriva/läsa så hur många timmar jag än lägger på uppsatsen är det inte tillräckligt. När jag då inte är 100% frisk är det svårt att vara nöjd med det jag åstadkommer. Nu är det "bara" tre veckor till deadline för denna del jag skriver nu. Men just i skrivande stund kommer jag på att denändå inte behöver vara färdig då, för själva uppsatsen ska vara klar 27 maj. Så jag får väl släppa taget om det jag inte gör och vara nöjd med varje bok jag går igenom och varje ord jag skriver.

Japp, det ska jag vara.

När det gäller boken och de scener som jag skriver i kursen Kreativt Skrivande III, så går det framåt och jag "får till det" ganska bra, enligt mina egna tankar och känslor. Det är ju de som är viktigast, så då är det nog bra. Kurskamraternas respons är oxå fin coh hjälper mig att utveckla scenerna som, jag tror, kommer att göra boken SÅ bra. :)

Min dotter har en ny skrivarblogg och jag tänkte ta in hennes senaste dikt här hos mig, men det gick inte att kopiera av någon anledning, så jag uppmuntrar er verkligen att gå in och läsa den. Hennes dikter blir bara bättre och bättre och jag hoppas att hon kan göra något med sitt skrivande längre fram. Om ni vet några dikttävlingar som hon kan skicka in sina dikter till, så hojta gärna.

Hennes blogg finns HÄR


Jag hoppas ni alla får en fin söndag - själv ska jag ut i vårt gråa väder och se hur pigg kroppen är när jag jobbar, kanske är min joggingrunda närmare än jag tror.

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Hoppas det klarnar hos dig. I Sthlm är det strålande idag.

Cattis sa...

Låter underbart. Jag längtar dit, det var längesedan jag var där, pendlade ju för 12 år sedan när stora kärleken bodde i Gävle och jobbade i storstaden. Vi pendlade till varandra i 2 år innan han flyttade till Skåneland.