VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 2 december 2010

Torsdag=inomhusaktiviteter

och med det menar jag att jag inte har några arbetsuppgifter utomhus idag, inte i morgon heller och faktiskt inte på lördag heller. Det känns mycket bra och jag ska göra det som känns bäst för mig just idag. Det betyder att jag måste plugga lite för det ingår liksom i min vardag. Det bästa av allt är att jag känner för det och därför har jag planerat in det i dagens schema.

När jag kollar på smhi gillar jag inte alls det jag läser där. Många minusgrader och kallt i flera dagar framöver. Men det är bara till att acceptera det för jag kan inte förändra vädret, bara göra så gott det går de dagarna jag måste vara ute.

Igår var jag och träffade en alanonvän(alanon är en 12-stegsgrupp för anhöringa till alkoholister) och det är inte ofta jag känner en sådan samhörighet med andra människor som jag gör med denna kvinna. Det bästa av allt är att hon känner detsamma för mig. Vi åt tillsammans på stan, sen köpte jag en finfin mössa (bild kommer senare) och därefter gick vi på ett möte ihop. Det var ett magiskt möte. Ibland blir det bara så härligt underbart att det känns som jag flyger därifrån. Jag och denna underbara vän sa att vi båda två är tacksamma för vår uppväxt som gjort att vi platsar hos alanon. Det är det bästa jag gjort förutom att ta tag i mitt matmissbruk, men jag hittade till alanon först och i januari är det 8 år sedan. 8 fantastiska år av tillfrisknande från mitt medberoende. Jag har mycket kvar att jobba med, men det går en dag i taget. Som tur är (enligt mig då) har jag levt i tron att jag hade en lycklig barndom. Vilket säkert kan ha varit bra för mig att leva i den tron. När jag upptäckte att jag inte haft det, gjorde det ont, men det gör det inte längre. När jag upptäckte i våras att jag faktiskt aldrig varit nummer 1 för min mamma gjorde det så ont så jag har aldrig haft så ont inom mig, men idag är jag fri från den smärtan. Tack vare vänner, familj och 12-stegsprogrammet. om inte jag mår bra, kan jag inte vara en bra fru eller mamma och därför är ju jag viktigast och därmed mina möten oxå.

Det bästa av allt är att hela min familj stöttar mig i detta arbete med mig själv och står vid min sida när jag åker på mina möten, de är bara helt underbara.

OCH

därför har jag en överraskning till dem ikväll,men ni får veta imorgon vad som händer här. Min 16-åring är rädd att jag ska komma och berätta att jag är gravid och om jag gör det så flyttar hon, men jag kan tala om för alla att det är jag INTE.

20 dagar kvar tills det blir ljusare

23 dagar kvar tills tomten kommer



Ha en fin torsdag - njut så mycket ni kan - det gör jag

2 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Jag tycker att du är otroligt stark och modig som tagit tag i ditt liv för att styra över det själv.
Kram!

Cattis sa...

Ja, Anneli, det känns så bra att göra så att JAG får bra nu.

kramkram