VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 21 april 2010

Ska till mina underbara nior idag.


De blir nog inte lika glada att se mig. Jag har gjort skrivövningar i ett helt år med dem. De ingår i mitt examensarbete. Jag ska jämföra deras texter från i höstas med nu på våren. Har de utvecklats? Är det någon skillnad när de skriver för hand eller på datorn? Detta är vad min undersökning går ut på.

Jag har jobbat färdigt med dem så när jag säger det idag blir de nog glada.

Jag var på handledning om mitt examensarbete igår och helt plötsligt blev det mer jobb. Man "måste" ha artiklar med. Man ska helst ha engelst litteratur oxå. Så nu blir det ett nytt besök på biblioteket på fredag och sedan har jag att göra för nästa fredag ska det jag gjort skickas in för bedömning och fortsatt handledning.

När det gäller mina andra skrivarkurser jag går Att skriva på nätet och Kreativt skrivande går det ok. Jag får GK på uppgifterna och det räcker ju. Jag lägger inte ner så mycket energi på dem, för jag går dem dels för att jag älskar att skriva, men oxå för att få läsa 100% och studiemedel för 100%.

Jag har sökt två kurser till hösten som heter Kreativt skrivande II och en engelsk kurs om skrivande på engelska.

Till sommaren ska jag gå en kurs som handlar om hur jag som lärare kan få en bra skrivundervisning. Att jag läser så mycket är för att jag inte har så mycket jobb som kan ge mig lön. Jag jobbade på ett äldreboende i somras, men när jag hade tre nätter kvar kom lögner och skitsnack så jag söker inga fler sommarjobb nu. Jag älskade det jobbet, men jag utsätter mig inte för trakaserier mer.

Idag är det en ny dag på Vändpunkten och det känns lite nervöst. Förra veckan grät jag ju i fem dagar efter den träffen. Jag mår bra idag och hoppas av hela mitt hjärta och jag ska göra det klockan 19 ikväll med.

Är det klokt med dessa kalla dagar? Vi ska väl kunna byta ut våra vinterjackor snart?
Jag vill det i alla fall.

Ha en skön dag i kylan - det ska jag ha


2 kommentarer:

Sara sa...

Vad du är flitig! Glöm bara inte att andas min vän.

Kram!

Cattis sa...

Klart jag andas, men ensam för det mesta. Jag är inte särskilt social, dvs jag vill inte gå bort eller bjuda hit gäster.Jag vill sitta i lung och ro på kvällarna med min familj.