VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 17 april 2010

Cykel+glasögon trasiga=dyrt

Igår hamnade jag i diket med mina hundar och en cykel ovanpå mig. Jag har cyklat med dem länge ohc många många gånger och jag har fram tills igår klarat av dem båda, men igår var jag inte riktigt med och hamnade i diket. Stänkskämen gick sönder men annars klarade vi oss förutom min heder om att vara en cool cyklist försvann.

På kvällen när jag skulle putsa glasögonen delade de nästan på sig vid näsan. Så nu behöver jag nya glasögon med, men de är försäkrade så jag behöver inte betala något som tur är. De limmade dem på synsam, men det har redan lossnat så jag kommmer att ta på mig solglasögonen snart, för det är de enda paren jag har koll på.

Gårdagen blev rätt bra om jag ska diskutera mina studier, jag satt mycket med mitt examensarbete och det flöt på bra. Om det sen är det enligt skolan, det vet inte jag.

Jag ska sitta här i mitt lilla rum idag med så får vi se hur långt jag kommer. Det är jag och hundarna som är här i tystnaden och jag bara älskar att plugga när det är tyst omkring mig.

Hoppas ni får en bra lördag - jag ska göra så gott jag kan för att få det

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Och hjälm hade du förstås?
Jag tror inte att jag kan cykla längre, det var säkert 20 år sedan jag gjorde det sist:)

Krma Åsa

Cattis sa...

Hjälmen har varit av under vintern pga kylan eftersom mössan inte fått plats under hjälmen så har hjälmen prioriterats bort, men nu ska den bli nummer ett igen.