VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 27 april 2010

5 veckor blev 6

i London.

Jag hade läst fel i deras kalender. De har lov samtidigt som vi här i Sverige. Min äldsta dotter börjar gymnasiet och vill inte ta en veckas ledigt från det och resultatet blev att jag får 6 veckor där istället. Lovveckan får jag ihop med min man och barn och det ser jag fram emot. Men det är mycket som ska hända innan dessa veckorna kommer. Däribland mitt examensarbete och just nu är jag så trött.








Jag måste försöka koncentrera mig någon timme nu och sen äta lunch och därefter det krypa ner i sängen för att få lite vila. Det sitter väl i sen helgens slarv kan jag tänka mig och sedan är det full fart alla vakna timmar här hemma. Pluggar jag inte så flyttar jag möbler eller skruvar ihop byråer till dottern.

Tempot
blir högt denna vecka och sedan blir det lugnt och skönt igen för jag tänker köra till min lilla stuga uppe i skogen nästa vecka. Då kan jag plugga och vila i flera dagar, bara jag och hundarna.

Ha en skön dag - jag ska göra så gott jag kan

1 kommentar:

Tina sa...

Hej vännen! men va skönt att ni kan ha lov tillsammans!!!
Va gott det lät att krypa ner i sängen.. Zzz.. hade jag behövt nu oxå.. är oxå så trött... men bara att ruska upp sig & in i dushen & iväg till jobbet!!
Må gott vännen !!
Kram Tina