VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 24 februari 2010

Utmaning 2010:55 - öppna

Idag ska jag öppna upp hela mitt innersta liv för min fina grupp i Vändpunkten. Det är dags för mig att berätta min livshistoria. Det är dags att låta dem ta del av delar i mitt liv som inte många känner till. Det ska bli skönt att få öppna upp för denna fina grupp eftersom jag vet att det jag berättar stannar hos dem.

Tänk vilken lättnad det ska bli när jag öppnat mig.

Tänk vilken befrielse jag ska få känna när denna dagen är överstökad.

Tänk vad jag ska få må bättre och bättre för varje dag som går eftersom jag valt att öppna mig för andra.


Tänk så många livsöden som finns och så många som skulle kunna få må bättre bara de hade vågat öppna sig. Tänk om de hade vågat berätta vad som döljer sig i deras hem, bakom de fyra väggarna. Bara tänk, en enda tanke på alla de barn som far illa i dessa hem. De hem som många går omkring och tror att det är lyckliga familjen, men som i själva verket är fyllda med smärta.Det är inte det lättaste som finns att öppna sig och det gör ont. Mycket ont. Men det är värt den smärtan för när det väl är gjort blir det en lycka som alla borde få känna. '

En lycka jag önskar att alla får uppleva.

3 kommentarer:

http://tittelina.blogspot.com sa...

Ja jag tror att de flesta har smärtor i sina liv som man behöver dela med andra och känna den lättnad som det innebär.

Sara sa...

Jag hoppas innerligt att allt gått bra idag min vän. Du är stark!

Många kramar

Maria sa...

haha nu var du lite vitsig fast du kanske inte tänkte på det själv :) BÄVAR...tänk om han kommer hem med en uppstoppad bäver :)
Usch, jag ska inte bli tillsammans med en jägare i alla fall :)
Ha en bra dag!
Kramkram