VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 13 februari 2010

Idag mätte vi snödjupet

och det var inte populärt för den stora hunden, eftersom hon försvann med ner med hela benen i snön.

Titta så ledsen hon är. Hon frågade mig vad jag höll på med så jag tog in henne nästan meddetsamma.


Än så länge har dagen gått i studiernas tecken, men ikväll ska jag ta fram min bok och skriva några rader, samtidigt som jag lyssnar på melodifestivalen.

Jag gjorde på detta vis när jag gick min distanskurs via internet. Jag hade datorn med mig framför tvn och producerade tre scener under en kväll.

Det går väldigt sakta med bokprojektet just nu, men jag försöker verkligen få ner några rader då och då.

Just nu är jag nyduschad efter en joggingtur med hundarna och vi tog även en joggintur igår. Jag har hoppat i pyjamasen igen och sitter i soffan med min litteratur som jag ska läsa. Det är böcker om elevers skrivutveckling och hur datorn kan vara ett hjälpmedel. Det återstår att se hur många jag orkar bläddra igenom idag.

Ha en skön lördags eftermiddag och kväll - det ska jag ha i min ensamhet

2 kommentarer:

Tina sa...

Hej vännen!!
Men å vilka fina hundar!!!
Låter som du har det mysigt vännen!!
Ha en underbar Lördax kväll & va rädd om dig!
Kram din vän Tina

Ulrica sa...

Hallå! Vad trevligt ni verkar ha däruppe!! Lugnt och fridfullt och snö...ja alltihopa! ha en fortsatt trevlig helg!! Massor av Kramar