VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 9 februari 2010

Seg!!!!

I dag är det segt - i huvudet och i kroppen. När man då som jag har arbetet hemma kan ni bara tänka er vilka undanflytker jag försöker komma på för att slippa jobba. Rätt - Många!!

Två uppgifter är avklarade och som jag känner mig själv vet jag att allt det sega försvinner så fort jag gör de andra fyra med. De tar kanske max en timme. Varför är det så så svårt att göra dem? Orden är inte fler att skriva än det jag skriver här nu på bloggen, men ändå är detta lättare(och roligare) än att arbeta.

Det får bli en cykelrunda med hundarna och sedan tar jag tag i mina arbetsuppgifter. Jag vill ju vara en god anställd(åt maken). Jag vill ju sköta mina arbetsuppgifter så att han inte funderar på att säga upp mig.

Ha en bra dag där ni nu är och jag hoppas ni kommer igång att göra det som är planerat, precis som jag SKA göra.

Inga kommentarer: