VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 7 februari 2010

Utmaning 2010:38 - dyrt

Ibland går utmaningens tema hand i hand med det jag vill skriva om i ett inlägg som inte är en utmaning. Idag är det enn sådan dag.

Jag har fått ett eget rum. En skrivhörna som bara är min. En vägg har slagits upp och jag har gjort mitt rum så mysigt. Vi renoverar, men detta rum ingår inte i denna omgång av renovering. MEN jag fick ett rum i en del av vår gillestuga. Den vägg jag ser när jag kommer ner i gillestugan skulle vi tapetsera. Det gjorde vi igår. När jag valde tapeter valde jag den som passade mig till 100%. Jag tittade inte på priset och tur var väl det. Den var dyr. Det blev en otroligt dyr vägg. Framför allt när vi bara behövde en våd från rulle två.



För mig är den alldeles underbar och värd varenda krona. När man renoverar kök och sovrum spelar inte en dyr vägg någon roll i det stora sammanhanget, tycker jag.

Givetvis kan inte tonåringarna välja tapeter i denna prisklass, för då skulle de bara få en vägg tapetserad i sina rum, men en liten vägg klarade vi av även om det blev dyrt.

Känslan jag får när jag ser min vägg när jag kommer nerför trappan är alldeles underbar.

Ha en härlig söndag - det ska jag ha med ljusparty och mys

3 kommentarer:

Anitha Östlund Meijer sa...

Jag håller med om att tapeten var mycket speciell. Den skriker "Skriv nu!"
Lycka till med skrivandet

Tina sa...

Hej sötis!!!
Tycker du har helt rätt!!!!
Underbart att få göra sin lilla hörna till den plats som man kan känna ro & känna kreativitet!!
Endel påstår att utseendet inte är viktigt.. men det är det.. vi äter mer med våra ögon än med munnen.. vi trivs bättre med en skrivhörna som utstrålar det vi just står för!! osv... =))

Hoppas du mår bra min vän & lycka till med skrivandet i din fina skrivar hörna =)
Kram Tina

Charlotta sa...

Det är så skönt när man kan välja utan att titta på priset och hitta rätt. Till vårt 'solrum' hittade vi de perfekta tapeterna efter veckor av letande. Vi fann dem i reakorgen i färgaffären, 25 kr rullen. :)