VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 4 februari 2010

Sista baravara dagen

Nu sitter jag och läser om forskning i grundskolan. Boken tar upp det område jag vill undersöka, så det återstår att se hur jag kan utveckla mitt arbete. Jag ska helst komma med något nytt som det inte skrivits så mycket om. Basen i mitt skrivande handlar om elevers skrivutveckling och hur jag ska undersöka detta ska jag få reda på i eftermiddag.

Jag mår faktiskt otroligt bra just nu. Jag har fått utskriven en tablett som innehåller melatonin. Den ska hjälpa mig att sova bättre. Det gör det. Melatonin säljs som kosttillskott i USA, men här i Sverige är det mycket svårt att få utskrivet. Jag har fått det och efter en veckas användning mår jag otroligt mycket bättre. Jag är inte lika trött längre och har mer energi. Detta gör att jag verkligen tror att denna terminen kommer att gå bra. Jag har disciplinen och jag vill arbeta hårt med mina studier.

Det gäller bara att få igång undomarna här hemma att göra det vi har bestämt för flera veckor sedan, men de har ganska lång inkörningsperiod, verkar det som.

Tyvärr har inte mina skrivrutiner med boken kommit igång och det är inte något jag går och mår dåligt över för det hjälper inte. Jag är övertygad om när jag får min frågeställning till mitt arbete klart idag kommer mycket att släppa och jag kan engagera mig i mer än min uppsats.

Igår började min resa mot ett bättre mående, för jag vill må ännu bättre även om jag mår bra idag. Jag var på Vändpunkten tillsammans med sju andra anhöriga till beroende. Denna grupp ska jag träffa 15 onsdagar nu och om tre veckor ska jag berätta min livestory för dem. Det blir nog både en lättnad och jobbigt. Det finns mycket som ingen annan vet mer än jag. Det ska fram här så att jag kan släppa dem tankarna, tänkte jag.

Nu ska jag fortsätta läsa om forskning i grundskolan.

Jag önskar er alla en riktigt fin dag i detta fantastiska landskap - jag ska njuta så mycket jag kan av ljuset och all snö.


3 kommentarer:

Maria sa...

Tusen tack! Jag hoppas att jag fixar det :)
Jag har ju föreläst om mitt liv och det är verkligen en lättnad. Jag känner inte att det är så jobbigt egentligen för jag "stänger av" liksom och skjuter känslorna åt sidan under den stunden jag föreläser. Jag känner själv att jag inte skulle göra ett bra jobb om jag skulle ha en massa känslor när jag står och berättar min story. Men sen är det klart att jag har ju mer föreläst och det är lite skillnad mot att berätta för såna som är i samma situation. När jag gick i DBT så hade jag massa känslor som rann över så fort jag skulle berätta något :)
Lycka till! Jag är säker på att du fixar det. Att vara väl förberedd har hjälpt mig :)

Kram

UllaJohanna sa...

Önskar dig lycka till med allt!
Så skönt att du får sova bra! Det är något jag saknar! Svårt att sova när det värker både här och där... Men å andra sidan KAN jag ju vila en stund nu och då under dagen och det är skönt!

Ha det gott!!!
Kramen!!!

eva-marie sa...

Blir nyfiken på vad det är för medicin du fått! Har sovit urdåligt i flera år men nu är det värre än nånsin. Hoppas du fick din frågeställning klar. Lycka till med srivandet.