VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 29 november 2009

Utmaning 332 - gå i ide


Tänk om jag hade haft ett ide i krypa in i och sova så länge jag själv vill. Hade det varit vad jag behöver? Det får jag aldrig reda på eftersom jag tyvärr inte har ett krypin som det står stanna så länge du vill utanpå. Jag vet inte om det hade löst alla mina bekymmer, troligtvis inte. Det är bättre att leva en dag i taget och ta vara på de stunderna som finns för mig att vila på. Självklart önskar jag mer tid till att vila, men jag har bara 14 dagar kvar av min praktik och sedan är jag ledig från den. Jag är kvinna och kan tyvärr inte bara gå i ide och tro att allting ska fungera, för här i mitt hem gör det inte det om jag försvinnet. Det har jag varit med och skapat själv såklart eftersom jag varit hemma i så många år, men jag känner oxå att eftersom jag varit sjuk har jag lärt mina barn mycket här hemma och ber jag dem snällt hjälper de mig alltid.

Så hur gärna jag än skulle vilja kunna gå i ide passar det nog inte mig. Jag stannar hos min familj och ber dem om hjälp i stället för att lägga mig och sova.

8 kommentarer:

Snudd sa...

Du har rätt. Ide är ingen bra idé. Man kan ju missa en hel del i så fall...

Pia sa...

Hemmet behöver sin kvinna, av någon anledning så är det faktsikt så.

Therese sa...

Hoppas du får en riktigt mysig advent idag! Kram

Skrevitas liv och intressen sa...

Nej ide är nog få människor som kan anamma, tyvärr. Dock vore det bra i dagens stressade samhälle om vi kunde gå i ide små korta perioder då och då.

Tina sa...

Hej vännen!!
Å, jag skulle verkligen oxå behöva ett ide att krypa in i just nu. Igår sov jag över ett kalas!!! Min man såg att jag behövde vilan & väckte mig inte utan han & sonen åkte själva till kalaset & lät mig sova vidare!!! & sov det gjorde jag... från ca 16.30 igår efter jobbet till ca 7.30 i morse!!!
Men jag håller med dig. Jag vill hellre stanna med min familj & be om hjälp istället!!!
Hoppas ni får en fin 1a advent!!
Varm kram till dig min fina vän!

Anitha Östlund Meijer sa...

Nja, jag skulle inte vilja gå i ide, och min energi skulle nog förpesta min tillvaro där skulle jag tro.
Vi kvinnor kanske inte är så oumbärliga som vi vill tro, men nog är det lite av vår medverkan som krävs för att allt skall fungera

Therese sa...

Tack! Nu presenterar jag mina julkalender figurer, hälsa gärna på hos dom! Kram

Unknown sa...

Ja att gå i idé har man ju funderat på ibland men som du skriver..man får ta en dag i taget och göra det bästa av den.

Skönt att du har din familj och dina barn som hjälper dig ibland i hemmet!

Vilken fin bild på dig högst upp,
Kram Maria