VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 5 november 2009

Idag ska jag skriva, inte turista


Så här ska jag sitta hela tiden jag inte är på kurs idag. Inte i pyjamasbyxor, såklart, men väl framför datoron.

Jag har skickat mer text för bedömning idag, för jag vaknade halv 5 idag. Jag har därför konstaterat att min kropp sover 7 timmar och jag får räkna baklänges så jag inte lägger mig för tidigt.

Idag är det bara skrivkurs som gäller och flickorna får klara sig sjävla. Det gör de för igår tog de sig från Oxford Street till CRystal Palace där vi bor helt på egen hand. De lär sig fort de där barnen. Min coaching är idag klockan 12 och då åker jag kl 11. Sedan blir det en timmes paus innan kursen sätter igång och då ska jag äta en god omelett på pub Victoria.

Nu ska jag skriva mer om det nya som ska in i boken, det som Ann guidat mig till.

Cattis

2 kommentarer:

Anonym sa...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Bara ÄLSKAR ditt nya foto på bloggloggen!!! LOVELY!!! Det är ju så mycket DU!!!!!
Kramkalas!!!!!

Therese sa...

Tack! Ja draken blev allt en liten sötis, de tycker jag med. ska virka en till mej själv snart. Vad skriver du om??