VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 25 november 2009

Jag har fått besök av tröttheten


Nu har den kommit och jag ska ändå vara tacksam för att den dröjde så länge med att komma tilbaka. För när denna vecka är gjord har jag bara två veckor kvar på min praktik, men just nu skulle jag bara vilja ligga på soffan och vara. Jag vet att jag inte har full kraft i mig och jag kanske aldrig får det heller efter min utbrändhet, men det är lika jobbigt varje gång jag känner att jag inte orkar det jag vill göra.

Jag ska praktisera idag och jogga klockan 17.30 med friskis och svettis. MEN därefter blir det soffan tills John Blund kommer. I morgon blir det en dag som igår, ingenting är inplanerat och jag tar tag i de saker som jag måste ta tag i.

Skillnaden idag jämfört med för några år sedan när jag var utmattad är att jag inte är arg när jag är trött. Jag har fortfarande tålamod och kärlek till mina barn fast jag är trött. Jag kan vara ärlig och säga att jag är trött och inte så trevlig och då accepterar de det.

Jag går här och väntar på nytt besked om min tenta för den ska jag arbeta med en gång till innan betyget sätts, sedan är det dags för en tenta till som ska skrivas. Det gäller verkligen för mig att ta det lugnt och ta vara på tiden att vila och inte stressa upp mig. Det brukar gå rätt bra, om jag jämför med hur jag var tidigare. Det är jag oerhört tacksam för måste jag säga.

De två veckorna som återstår av min praktik kommer att bli oerhört jobbiga för jag har mycket bredvid skolan som ska göras. Det är mycket jobb info julen, tenta som ska skrivas och så vill jag ha det lite julfint här hemma. Men en dag i taget och en sag i sönder går det med, det är jag övertygad om.

Cattis

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska vi bilda klubb Cattis? Är oxå OTROLIGT trött!!!!
Ska ju upp till V-vik i helgen o tömma lyan.
VILL INTE!!!!
Vill bara va hemma o vila, göra det som ska göras i lugn o ro och bara hämta energi, för den är fan i mig som bortblåst.. Just nu känns allt som ska göras som ett hån och ett jäkla MÅSTE med stora bokstäver! Avskyr det!
Vill va pigg och glad!!!
Hoppas vi piggnar till snart!!!
Kramkalas
Chrissie