VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 13 november 2009

Utmaning 317 - fredagen den 13


Fredagen den 13 november 1987 dog min farbror i sviterna efter ett fall. I fallet skadades hans huvud så mycket att det gick inte att rädda hans liv. Att jag skriver om det som en utmaning är för att hans liv var som min pappas är just nu. Prioriteringen var hos min farbror, alkohol. Han var alltså full när han trillade. Han lämnade efter sig en fru två barn och två barnbarn och ett barnbarn var på väg. Jag var 18 år vid det tillfället och tyckte otroligt mycket om min farbror när han var nykter. Precis som det brukar vara med relationer till aloholister. Saknaden var enorm när han gått bort.

Jag tänker mycket på honom, precis som jag tänker på min pappa som oxå hamnat i den j-a sjukdomen där han inte kan välja bort spriten- Där han väljer den före mig. Jag tror säkert att han oxå är ledsen över situationen men att han inte klarar av att välja bort spriten. Men det hjälper inte mig i mitt liv just nu där jag befinner mig 40 år gammal utan en mamma eller pappa som finns för mig. Där fredagen den 13 november återigen påminner mig om hur livet kan förändras utan att vi varken vill det eller ber om denna förändring.

Cattis

6 kommentarer:

Öppet spår sa...

Rakt och bra, jag känner din klump i magen genom berättelsen.
Att leva med sjuka anhöriga eller drabbas av plötsliga förluster tar oerhört mycket energi. Ett sätt att pumpa in ny kraft är för sådana som vi att skriva.
Att leva i nuet är för min del också viktigt för att hålla energin uppe, inte grubbla på det som har hänt inte oroa sig för det som kommer det blir faktiskt alltid som det blir ändå. Att leva i nuet är en svår konst och vissa stunder slår minnen eller livet till med full kraft och man kan inte värja sig.

http://tittelina.blogspot.com sa...

Har en nära anhörig som drabbats som nu är på väg tillbaka till livet. Känns otroligt bra men samtidigt skört.

Härligt foto från London! Längtar dit, länge sen för mig.

Heureka sa...

Kul att du är tillbaka´! Man känner kraften din text utstrålar,även om ämnet är tungt

Pia sa...

En stark text. Tycker särskilt mycket om formuleringen "jag tyckte mycket om min farbror när han var nykter". Det ligger mycket dolt i de orden.
Har du möjligen varit på skrivcoachning i London?

Jenny G sa...

Mycket stark text som verkligen berör!

Anitha Östlund Meijer sa...

En väldigt ärlig och rak berättelse som gör att man känner obehag.