VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 21 november 2009

Fejkblogg

I torsdags skrev jag om en tjej som blev arg på mig för att ja använde mig av mina sjukvårdskunskaper angående hennes påstådda sjukdom och operationer. Hon är givetvis inte värd min energi, det vet jag, och därför kan jag inte riktigt förklara varför jag inte kan släppa henne. Jag kanske kan det efter jag spottat ur mig det här. Jag tänker inte lämna ut namn eller det namn på bloggen har för jag är inte sån, men jag måste bara berätta vad som hände igår.

Jag läste hennes senaste inlägg som hon skrivit efter den påstådda transplantationen. Jag kunde inte låta bli att kommentera det, inte elakt eller dumt utan precis som jag gjorde någon dag innan. Jag skrev hur det fungerar i det verkliga livet på en intensivvårdsavdelning och en transplantationsavdelning. Jag har varit på Sahlgrenska i Göteborg så jag vet hur patienterna mår efter en operation. Jag skrev att ville hon bli av med mig fick hon byta lösenord på bloggen. Det tog 30 minuter sedan var det bytt. Klockan halv sju en morgon från en som påstår att hon fått två nya lungor transplanterade dygnet innan. Trovärdigt?? Inte för mig.

Jag hoppas att jag kan släppa detta nu för som jag skrev min energi behöver jag till annat än att kolla fejkbloggar, eller hur??

Cattis

1 kommentar:

Tina sa...

Hej Cattis!! Å va kul att du hittat till mig, så jag hittade dig!!! Tack för din hälsning.. blev så glad!!
Oj... men anledningen till att hon bytte lösen så snabbt va ju för att hon VISSTE att hon hade fel & du rätt. Hon blev ju helt klart rädd för dig.Hon hade nog inte tänkt på att det finns de som FAKTISKT VET hur det funkar!!!
Tycker d3et va bra att du reagerade.
Läste om att du varit utbränd..Grattis till din milstolpe i livet. Att du lyckats ta dig ur det. Har själv nått en viktig milstolpe imitt liv.
Från att varit sjukpensionär på heltid till att spräcka den & jobba halvtid som hälsorådgivare i en hälsokost affär =)
Har en i min bekantskaps krets som PÅSTÅPR att hon är utbränd!! Hon jobbar heltid, startat upp en webshop där hon ska sälja sina egenhändigt gjorda smycken. ljus &lerfigurer....jag är så arg på henne.. hon är ett hån mot alla som VERKLIGEN är sjuka.Hon har nu sålt sitt företag & gått ut till alla med att hon är utbränd & hon ser fram mot att bli sjukskriven... för då ska hon göra det.. det.. det & det.. hur i helv..te klarar hon det OM hon är utbränd???Det är sånna människor som hon., som fördärvar för alla de som verkligen ÄR sjuka & de blir tvingade ut i arbetslivet. När cancer sjuka blir tvingade att jobba heltid medans sånna som min bekant simulerar sjukdom på deras bekostnad!! Går henne sjukskrivning igenom hos försäkringskassan.. ja, då vet jag inte vad jag gör..Grr..
Oj, det blev en lång hälsning detta =)
Ha det så gott & jag kommer att följa dig nu =)
Ha en fin Lördag!!
Kram Tina från bloggen
* Livet är här & nu *