VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 24 november 2009

Tisdag=ledig dag

Om man nu kan kalla sig ledig när man är student. Jag har inget inbokat idag, bara ett Willysbesök under förmiddagen. Dagen ska vara till mig coh mnina studier, lite tvätt och cykelturer med hundarna.

Gårdagen var fantastiskt trevlig, men föreläsningen med Agneta Sjödin var inte så fantastisk som vi trodde den skulle vara. Den varade bara en timme och det var hon som bara sa "Nej, nu är timmen slut och ni vill väl hem" och så slutade hon. Det belve inget djup i föreläsningen tyckte jag för hon berättade om sin pilgrimsvandring, vilket var mycket intressant, men när hon läst om känslor i boken så påpekade hon att det var en roman. Alltså behövde det inte vara så hon upplevt sin vandring. Hon hade tre böcker att berätta om och gav den om pilgrimsvandring längst tid och den sista fick 5 minuter innan hon sa att timmen var slut. Vi kände att det var inget riktigt engagemang hos henne och det var tråkigt för oss som lyssnade. Men vi var tre tjejer som var iväg och vi hade en trevlig dag tillsammans.

I dag är det en månad till julafton och det kommer säkert till att gå fort dit. Det är tråkigt att vi inte fått renoveringen klar här så att jag hade kunnat få pynta och göra det fint tillsammans med flickorna, men det får vänta tills nästa jul. Det är bara att acceptera att det är såhär vårt hus är just nu och vara glad för det vi gjort även om vi inte är klara.

Ha en härlig dag idag.

Cattis

Inga kommentarer: