VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 2 november 2009

Skrivkursen börjar idag


Då sitter jag här då med min fina temugg och mitt älskade internet. Igår morse hade jag inte så mycket ström i datorn så då satt jag och virkade i soffan istället. Det varmed mysigt, fast detta är roligare.

Första dagen här blev det lite inköp av nya teer, men mitt favorit te rabarbergrädde är med från Sverige såklart.



Igår var vi på Harrods och då köpte jag två berlocker till mig själv. Harrodshuset och en dator. Fina berlocker som påminner mig om vad jag gjorde när jag var i London.

Idag är det dags för första coachingen med Ann och vi ska träffas på Europas största bokhandel som ligger vid Piccadillu Circus. Därefter har jag och flickorna tre immar innan min kurs börjar. Jag glömde att köpa skrivbok idag så det ska jag leta efter efter min coaching.

Nu ska jag tänka lite och försöka mig på att skriva min utmaning från Skrivpuff.Ha en härlig måndag

Cattis

1 kommentar:

Åsa Hellberg sa...

Cattis, vad kul att du bloggar från den stora staden.
Lycka till på kursen, och glöm inte njutet.

Kram Åsa