VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 8 november 2009

Till Sverige idag

Om 12 timmar sitter vi på flyget hem igen. Tänk, vad tiden går fort. Veckan har varit ännu roligare och ännu mer fantastisk än vad jag kunnat drömma om innan vi reste.

Jag sitter här i en etta som vi fick flytta in i igår när vi inte fick vara kvar i den stora. Detta är ettan som jag bokade från början, men som jag aldrig bott i och troligtvis inte kommer att hyra heller, nu när jag vant mig vid den stora fantastiska tvåan där uppe. Plus att jag hör hur de är uppe där redan och går ovanför mitt huvud. Det gör att jag tänker att så vill jag inte ha det när jag ska vara på semester. Jag hörde deras tv i natt när jag skulle sova, så jag tror att jag betalar för tvåan nästa gång med jag ska hit.

Flickorna försöker sova fast mina fingrar flyger över tangenterna så jag ska snart sluta så de få lite lugn och ro till.I alla fall från mig, de som går ovanför oss kan vi inte göra något åt.


Gårdagen var lika magisk som alla de andra. Vi var och åt på en chinarestaurang på kvällen med ett gäng tjejer från Göteborg och vi fick erbjudandet att följa med och se hur de låser Towern of London. Detta var gratis, men man måste ha bokat i förväg och det två månader sa Susan(min skrivarkompis som bor i London). Klart vi ville följa med in i den brittiska historien. Det var magiskt och en fantastisk upplevelse att få vara med om detta kvällstid imörkret. Aå nu är även vi en del av den Brittiska historian.

Sedan tog jag fickorna med mig på en "liten" kvällspromenad över Tower Bridege i mörkret, upplyst. Vi gick och aaaha de hela tiden.


En perfekt avslutning på våra underbara vecka här.

Detta var vår vecka i London

Nästa inlägg kommer från Sverige och min vanliga plats hemma i köket.

Cattis

3 kommentarer:

paula sa...

så mysiga bilder
ha det gott
kramiz

Anonym sa...

Hoppas ni kommer iväg nästa år oxå!! Har varit otroligt kul att följa er resa i text och bild!!! Välkomna hem till svensk mark!!
Kramkalas
Chrissie

Koneko sa...

Välkomna hem igen! Har dagdrömt en stund för varje bild du postat! Hoppas det kommer en dag när jag också får se och uppleva det som ni gjort denna vecka :)