VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 18 november 2009

Återblickar - Bloggen 1 år


Jag läste igenom några inlägg i morse när jag satt här och firade för mig själv. Det har varit otroligt mycket trötthet i denna blogg. Inte så konstigt eftersom jag varit utbränd, men inte alltid så upplyftande kanske för er läsare.

Upplyftande har såklart varit alla som jag lärt känna här inne i cyberrymden. Vi hörs inte av som de vanliga kompisarna utan vi skrivs. När jag sedan får träffa vissa in real life blir livet mycket mer givande för mig. Åsa har jag både hittat genom bloggandet och sedan vidare till facebook. Hon är en oerhört stor inspirationskälla eftersom hon fått sin bok publicerad. Henne fick jag äran att träffa under bokmässan i Göteborg. Chrissie hittade jag genom en annan bloggare och nu följer vi varandras bloggar. Hon har låst sin och jag har fått äran att läsa den. Vi har oxå träffats in real life så det är häftigt oxå såklart. Jag följer många bloggar och jag har fått otroligt många kommentarer från er alla. Jag gillar dem verkligen och vill att ni fortsätter göra avstamp här hos mig när ni varit här. Jag kan inte namnge alla som jag hittat och inspirerats av här i bloggvärlden men jag tackar er alla som finns därute. Ni vet vilka ni är eftersom vi läser varandras bloggar. Eller hur?

Hur började det då? Jo, bloggandet började med att jag skulle skriva hur det gick med med bokskrivandet. Eftersom Ann startade upp skrivpuffbloggen med utmaningar varje dag blev det mer än en uppdatering kring min bok. Det blev en massa utmaningar oxå. Utmaningarna kom att handla om mina föräldrar, min problematik kring mitt liv som präglats av att ha vuxit upp med en massa alkoholister kring mig plus en massa andra fiktiva berättelser. Jag har en mamma som inte vill träffa mig och det är en stor sorg i hjärtat såklart. Men många gånger får jag ut min sorg genom att skriva så jag är faktiskt inte så särskilt olycklig. Tvärtom, jag är lyckligar än jag någonsin trodde var möjligt att vara. Hade jag varit olycklig hade jag återupptagit kontakten med mina föräldrar men faktum kvarstår att jag mår bäst utan dem och spriten.

Bokskrivandet har såklart varit det viktigaste och genom skrivarkurserna i London har jag fått ihop nästan all text till boken. Några scener till har jag kvar sedan ska jag göra en tidslinje och försöka få ihop texten till ett manus.

Jag får mail från andra som vill skriva böcker och jag svarar alltid alla och ber dem fråga så mycket som de vill för jag vill verkligen stötta andra genom min blogg och mitt skrivande. Jag tycker att det är fantastiskt att inspirera andra lika mycket som ni därute inpirerar mig och mitt skrivande.

Sedan hittade jag Sandra, eller var det Sandra som hittade mig? I alla fall vi började virka då tyckte jag att det blev för många saker inblandade i min skrivablogg så jag startade en virkblogg med, där jag visar mina figurer som jag virkar när jag inte pluggar, skriver på boken eller jobbar. Sandra pluggar oxå så vi försöker träffas en gång under loven för att prata "lite" och virka mycket.

Happy Birthday Comments

Spicecomments.com - Happy Birthday Comments


Kan det bli bättre än att ge mig själv en ny dator i present just i dagarna till bloggens ettårsdag? Nej, det är det inte. Vi har diskuterat mycket vem som ska få en ny dator. Barnen eller jag, men det är ju faktiskt så att mitt skrivande och mina studier är vikigare än tonåringarnas musik och msn, alltså är det jag som ska ha den nya datorn.

Thanks Comments

Spicecomments.com - Thanks Comments



Jag vill avsluta här med att precis som den fantastiska bilden säger Tack för allt, Tack för att ni gör det möjligt för mig att vilja fortsätta att blogga och skriva, för fastän jag skriver för mig själv finns det faktiskt inget roligare än om ni där ute oxå gillar det.

Cattis

3 kommentarer:

Maria sa...

GRATTIS GRATTIS bloggen :D
Kram

Milla sa...

ETT STORT GRATTIS VÄNNEN! SER SPÄNNANDE FRAM EMOT NYA ÄVENTYR... KRAMIZAR MILLA

Anonym sa...

**GAPFLABB!!!** Sicken rolig bild!!!

Cattis, det är DU som ska ha tack för att du delger oss så mycket i ditt innehållsrika liv, som du gör!
Att dessutom få följa med dig till London via din blogg, var underbart!!!
Grattis på ettårsdagen än en gång!!!
Kramkalas
Chrissie