VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 14 november 2009

Utmaning 318-något helt

Mitt liv är helt igen. Detta trasiga liv som gjorde att jag inte var lycklig. Det är helt igen. Fast jag inte har någon mamma eller pappa som vill vara i mitt liv är det helt. Jag har en fantastisk man och tre underbara barn som bor hemma plus killen som bor själv 70 mil härifrån. Alla är lika underbara.

Alla tillåter mig att göra det jag mår bra på, det som gör mig hel. Skriva, skriva och åter skriva. De tillåter mig att skriva fast jag borde göra mer här hemma. De tillåter mig att göra klart mina studier fast det gör mig till en trött och jobbig mamma och fru emellanåt, för de vet att det ger mig ett helt liv.

Jag kände inte att mitt liv blev helt förrän jag tog bort alkoholen från mitt liv. Jag är nykter och min omgivning är nykter. Tänk att det tog så lång tid för mig att förstå vad jag var tvungen att välja bort för att känna att mitt liv är helt.

Idag är jag fylld av tacksamhet för allting. Mitt liv, mina studier och mitt skrivande. Jag är hel.


Thanks Comments

Spicecomments.com - Thanks Comments


Tack min älskade familj för att ni gör mig hel
Cattis

4 kommentarer:

Unknown sa...

En sån fin text du har skrivit. Önskar dig all helhet i livet. Snyggt foto!

Drumalex sa...

Det känns som om gratulationer är på sin plats. En härlig känsla att hitta hem till sist. När allt plötsligt rinner av en och man bara känner lugn.

Anitha Östlund Meijer sa...

Kärleken omfamnar dig lilla du

Anonym sa...

Underbart att du hittat "hem"!!!!
Vi 2 som kan va utan spriten, skulle nog fått en kanonkväll ihop ute.. Lika galna utan sprit båda två!!! HAHA!!!
Stora och många kramar!!!
// Chrissie