VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 22 november 2009

Härliga söndag- idag ska jag städa

Låter det konstigt? Det beror på att jag städar inte så ofta så nu känner jag verkligen för det. Jag har bokat de två barnen som är hemma mellan 11-16 då ska vi städa tillsammans. Det ska bli spännande att se hur länge min energi eller deras varar. Jag hoppas innerligt att den varar några timmar i alla fall.

Jag var på tjejfest igår och det var fantastiskt roligt att få sitta fem tjejer och prata och skratta. Det enda som vi inte var överrens om var om man ska vaccinera sig eller inte. De andra fyra hade gjort det och jag ska inte, så det blev lite höga röster där ett tag. Eftersom min hjärna är så trött är jag dålig på att argumentera för det jag tycker så det blev lite jobbigt för mig, men jag tycker att alla ska få göra som man själv vill och sedan för man acceptera det.


Good Day Comments

Spicecomments.com - Good Day Comments



Nu är det dags för frukost innan mitt utomhusarbete. Jag hinner med det innan ungdomarna vaknar 10. De ska vara redo med skurhinken 11 har jag informerat dem om.
Det återstår att se om de är det
Cattis

2 kommentarer:

Tina sa...

Hej Cattis!!!
Det är go idig märker jag =) Härligt!!!Jag ska oxå påbörja städningen.. skulle gjort det typ just NU.. men kunde ju inte låta bli att titta in till dig innan =)
Ska förbereda lite inför advetnt.
Hoppas ni får en underbart rolig dag du & barnen =)
Bara så du vet.. Jag ska inte heller ta sprutan!!!! Jag har nog skrivit om det i några inlägg & om vad min läkare rådde mig till mm.
Ja, den där sprutan har en tendens att starta krig mellan oss.. suck.. hopplöst!
Men jag håller verkligen med dig. Det ska vara upp till var & en!!!!
Va rädd om dig!
Kram Tina
Ps. Tack för ditt mail.. blev jätte glad =D

Blenda sa...

Hej!
Ville bara skriva och tacka för Garn&Te-paketet! Garnerna känns härliga, och teét var toppen! (känner att jag måste ta mig till London snart igen...!)

Vad spännande att skriva en bok! Det var min dröm när jag gick i skolan och sen började jag faktiskt också att skriva på en. Men upptäckte att det var så himla svårt, det är inte bara att hitta på något och så blir det automatiskt en bra historia. För att inte tala om att man måste ha ett riktigt bra språk. Så jag lade ner det projektet, och insåg att jag hellre njuter av andras historieberättande!

Ha det bra, och som sagt tack så mycket, hälsar Blenda