VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 19 november 2009

Härligt att vara ledig idag

och veta att jag ska köpa en ny dator till mig själv. Jag mår faktiskt bra nu. Jag skriver faktiskt för det brukar vara så tungt inombords när det är grått ute, men än så länge är det lätta känslor jag bär med mig. Jag är mycket glad för varje dag jag får med dessa känslor.

Jag har en härlig dag framför mig med lite småsaker som jag ska göra idag när jag är ledig. Ingenting känns jobbigt så jag hoppas att denna känslan är med mig hela dagen fast jag varit vaken sen 4.

Något roligt har hänt. En bloggare är lite arg på mig. Jag är inte en person som snackar skit eller skriver negativt om andra människor så därför tycker jag att det är lite roligt. En låst blogg som skrivs av en sjuk tjej blev arg på mig för att jag använde mig av mina intensivvårdskunsaper om hennes tillstånd. Hon gillade inte alls att jag skrev en uppmuntrande kommentar om att jag upplevde henne som pigg för en så stor operation som hon har gjort. Jag läste det med ett leende för jag tar det inte åt mig. Jag skrev min kommentar i välmening och för att få henne glad att jag upplevde henne som pigg, men tyvärr, hon tog det inte på det viset. Men det kan jag inte göra något åt så jag önskar henne all lycka med allting här istället.

Det kan nog bli några inlägg här idag när jag går här hemma och tänker.... man vet aldrig

Ha en go dag alla ni därute.

Cattis

Inga kommentarer: