VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 16 november 2009

Tentan är skickad

och det känns skönt. Det tråkiga är att läraren mailade oss i veckan och sa att han ville vi skulle jobba med den tills v 48 innan han sätter betygen. Alltså, ingen vila alls. För v. 50 ska nästa tenta vara inlämnad. Jag vill ha 14 dagar på mig att skriva en tenta, för då är det inte så särskilt stressigt utan jag kan jobba med den lite varje dag så blir den klar och hittentills godkänd. Än så länge har mina tentor blivit godkända, men det är inget jag tror på förhand tyvärr. Jag tror aldrig att jag skriver tillräckligt bra för ett godkänt. Jag känner inte mig särkilt vetenskaplig att jag fattar teorier och kan diskutera kring dem. Men det kan jag tillräckligt i alla fall eftersom tentorna blir godkända. Tänk att det kan vara så svårt att tro på sig själv.

Idag ska jag till mina nior och göra en skrivövning och sedan har jag lite utomhusjobb. Därefter ska jag noggrant planera min onsdagslektion i engelska för då kommer min handledare och ska syna mig. Jag ska introducera kapitlet om kläder för dem. Jag ska ge dem läxa och få lektionen att flyta med en som synar mig. JAg ska verkligen jobba med den lektionen idag.

Monday Comments

Spicecomments.com - Monday Comments


Ha en härlig måndag

Cattis

3 kommentarer:

Maria sa...

Känner igen den där osäkerheten. Jag är likadan, men desto gladare blir man när man får tillbaka det och ser att det är ett riktigt bra betyg trots att man kanske inte fattar vad läraren bedömde eftersom man själv inte tyckte det var så bra :) Många gånger är man nog bättre än vad man tror.
Shit, vad jobbigt att hålla i en lektion under "bevakning" men jag är säker på att du klarar det galant.
Lycka till!
Kram

Jenny G sa...

Låter som en bra strategi att ta tid på sig och göra lite om dagen. Det lyckades jag sällan med när jag pluggade, satt i panik i slutet, och det mår man inte bra av!
Kul att läsa dina senaste inlägg, väldigt personligt, texterna flyter bra och berör!

Malin sa...

Jag fungerar precis likadant, jag behöver också två veckor på mej för att arbete/tenta och varje gång jag lämnar in den så tror jag att det är kört, trots att det aldrig har hänt.

Vad skönt det skulle vara om man kunde ha lite mer tillit till sej själv...och vad mycket stress man skulle slippa!