VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 15 november 2009

Snart fyller bloggen 1 år

På onsdag närmare bestämt är det ett år sedan jag startade denna blogg. Jag hade inte i min vildaste fantasti kunnat tro att det skulle vara så givande som det är. Det ger mig så mycket glädje att få skriva, få kommentarer och hitta till andra bloggar genom era kommentarer. Jag ska fundera ut hur det ska firas.

Min dag i går med underbara 12-stegsvänner var såklart helt fantastisk. Ett rum med så mycket kärlek och värme som det fanns i Malmö i går har jag inte varit med om tidigare. Vi gjorde en "countdown", vi räknade hur många år vi varit med i alanon och vi hamnade på över 220 år tillsammans. Vi åt en underbar buffé tillsammans innan det var lite sång från en kvinna som sjöng så fint. Jag fick sällskap i bilen hem och mår verkligen bra idag. Jag sov till 7.51. Ni som har följt denna blogg ett tag, vet att det har nog inte hänt tidigare så gissa om jag känner mig lycklig?

Idag ska det oxå vara en dag bara för mig, men inte lika rolig som igår för idag måste jag skriva på min tenta som ska skickas ikväll. Men jag ska hem till min bästa kompis för lite stöd i tentaprocessen så det blir ju kul. Eftermiddagen ska avslutas med ett danspasspå friskis och svettis, alltså ännu mera lycka.

Hoppas ni andra oxå får en bra dag idag.

Cattis

1 kommentar:

Cicki sa...

Grattis i förskott....:-)