VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 27 november 2009

Hemma idag med.


Jag vill så mycket, men orkar ingenting. Jag vill putsa mina nya fönster men det finns ingen kraft till det. Jag vill få fint i mitt hem, men jag vet att det blir advent även om jag inte har städat i varenda vrå. Jag önskar att jag haft något som dragit upp mig och hjälpt mig med detta för då hade det nog gått lättare för mig, men jag känner mig rätt ensam om denna önskan att få fint i huset och det är rätt(mycket) tråkigt.

Jag hoppas att jag orkar lite när mörkret försvinner och när jag har ätit frukost, men annars kommer kraften kanske senare idag. Jag väntar och ser vad dagen har med sig till mig idag. Jag har bara en liten tur med bilen som jag måste göra under förmiddagen och sedan ska jag vara hemma resten av dagen och kanske, kanske det blir lite mer gjort än att sitta och virka pepparkakshus i soffan.

Jag känner lite glädje inombords när jag skriver inlägget och lägger in lite julbilder inför advent och det är positivt. Det kommer en uppdatering senare idag om vad kraften användes till idag. Jag hoppas det inlägget innehåller lite bilder på nymanglade dukar m.m Vi får se.


Ha en härlig fredag

Cattis

4 kommentarer:

Therese sa...

Tack! Nyfiken på ditt pepparkakshus!! =)

Tina sa...

Hej vännen!!
Jag känner verkligen igen mig!! Är helt slut oxå!! Borde vara hemma & bara sova.. men tyvärr finns det måsten att göra. Jag kan välja att inte göra dem.. men hur blir det då? Jag har vissa ansvar..suck.. ja, vem har sagt att det är lätt att vara människa =) ?
Hoppas du får lite lust & ork under dagen!!!
Så spännande med ett virkat pepparkaks hus =) Vill jätte gärna se det sen =)
Sänder dig en varm kram fylld med energi & glädje.
KRAM Tina

AnnChristin sa...

Vissa dagar kan kännas som att någon har varit inne och stulit all energi och ork. Jag har varit igenom en sådan period alldeles nyligen, så jag känner igen symptomen. En tröst är att ork och energi och livslust kommer tillbaka. Har du varit igenom så mycket som du har så har din kropp lite att säga till om. Den har just nu dragit i handbromsen. Ta det lugn och stressa inte på. Låt din kropp få vila så den inte går sönder på ställen som tar lång tid att reparera. För 20-25 år sedan for jag omkring som en skållad råtta och ingenting som jag gjorde då finns kvar nu (städning, matlagning etc). Resultatet blev en hjärtinfarkt så, kära syster, ha inte bråttom med att "komma igen". Låt kroppen tala om när det är dags. Livet har så mycket att ge.

Koneko sa...

Städdag idag för min del... svärföräldrarna kommer imorgon och då MÅSTE det ju vara fint. Sambon har erbjudit sig att dammsuga.. YAY! Är också helt utmattad och massiv huvudvärk med. Men vem städar om jag lägger mig o strejkar, kanske katterna kommer med en hjälpande tass? Jaja, får se vad jag orkar med, resten får väl helt enkelt va..